20 бер. 2014 р.

Камуфляж для Іспанії

Після кріплення і фарбування гусенів, підійшла черга основної фарбувальної роботи: камуфляж корпуса. Я вже згадував, що він містить три кольори: зелений, земляно-жовтий та земляно-брунатний. В моїй книзі про іспанську громаданську війну є гарні ілюстрації. В інтернеті також легко знайти інструкцію набору декалей марки Bison (№ 35128), де докладно зображено цей камуфляж. Тож я почав бурхливу ментальну діяльність щодо технології фарбування. Я хотів використати щось подібне до пластиліну для маскування „плям“. Це, на мою думку, дозволить легко видаляти маскування і наносити його знову для іншого кольору, бо пластелин залишається м’яким і зробити так, щоб переходи між плямами були розмазаними, а не „жорсткими“. Для цього треба щоб краї маскувальної маси (пластиліну) трохи звисали над поверхнею. Тоді фарба з аерографу потрапляє таким чином утворений грибок неоднорідно, розмиваючи межі ділянок.

Після певних пошуків, пластилін я не знайшов. Під час чергового вечора моделювання я вирішив будь-що просунутися з цим проектом і вибрав альтернативний матеріал для маскування: такий собі засіб для кріплення плакатів консистенції жувальної гумки. Я подумав був використати глину, але вона висихає і стає твердою. Ось так виглядає маскування після нанесення брунатного шару:


Насправді це виявилося трохи незручним. Через маленький масштаб наносити шматочки досить складно і маскування вийшло досить товстим. Через це важко контролювати ступінь розмитості країв: подекуди вони плавні, а в інших місцях — різкі. В додаток, плакатні гумки якось погано трималися до купи і якщо їх знімати, то залишаються маленькі цяточки, які досить складно видаляти. Але найбільше я незадоволений отриманою формою ділянок. Тобто там мали бути плями складної форми, натомість вийшли більше смуги... Головна причина, знову ж, — погана контрольованість маскувального шару. Зрештою, кольори теж не дуже вдалі, особливо брунатний колір занадто темний і сильно контрастує з рештою.


Думки на майбутнє:

  • Використати інший матеріал для маскування, наприклад дитячу моделювальну масу, яку я нещодавно помітив в мистецькій крамниці. Там було вказано, що вона залишається м’якою. Також, вона дуже схожа на пластилін, але важить набагато менше. Головна вимога — можливість наносити тонкими шарами, які добре тримаються до купи.
  • Спробувати спочатку намалювати плями на папері, виготовити для них маскування, а тоді лише наносити його на танк. Можливо так простіше отримати плями гарної складної форми, замість смуг.
  • Може все ж таки спробувати використати дитячу глину, яку я зазвичай використовую для моделювання ґрунту.

Немає коментарів: